Blodpulver

Blev för länge sen tipsad om blodpulver/hemovital men kom aldrig till skott.. Men kan säga att sen jag började ge henne det i maten slickar hon skålen tills jag tar bort den! Hennes aptit är helt förändrad till det bättre! Har även bytt ut Plaque Off till vanliga ishavsalger (vilket PlaqueOff också är men typ 10 ggr dyrare).

Annars har jag inte mycket att rapportera om, var årsmöte för BLKK i lördags. Det kommer bli ändrigar till det bättre nu med ny styrelse!  Ser riktigt lovande ut!

Ni som är intresserade av en handlerkurs för en duktig proffshandler som äger rum i helgen kan kontakta mig för mer information!

OM BLODPULVER:

Många hundar gillar smaken och lukten av blod och pulvret kan med fördel ges som en krydda på maten. Antingen torkat eller blandat med vatten ( ca. 1-2 msk till 2-5 dl vatten) Eller vid läggning av blodspår (ca 1 msk till 1-2 dl vatten) Mycket enklare än att ha blod liggande i frysen. Eller varför inte som hundsaft eller gör isglass nu i sommar !

Blodpulver är torkat blod från Svensk nöt och gris, där plasman, dvs. de vita blodkropparna tagits bort. Blodpulver stimulerar bildandet av fler röda blodkroppar, vilket i sin tur ökar syresättningen till muskulaturen och ökar hundens styrka och kondition. Tar normalt 2-3 veckor innan effekt märks. En positiv bieffekt är bättre pälskvalité.
Rekommenderas särskilt för kapplöpnings- jakt- och andra hårt arbetande hundaräven och till dräktiga tikar men är bra för ALLA hundar.


ALGER FRÅN ISHAVET 1000g

Macroalger mot klåda, eksem, håravfall, dålig päls, mag/tarmstörningar, mystiskahältor, dåligt allmäntillstånd och kondition, dålig pigmentering, m m. Algerna blandas i maten. Macroalgerna från ishavet ackumulerar över 100 st av naturens egnamineraler, proteiner, vitaminer och spårämnen. T o m vitamin B 12, som inte finnsi någon växt på land, finns i algerna. Detta är rena Ascopyllium Nodosum alger frånishavet av hälsokostkvalitet. (Tag gärna 1 - 2 kryddmått själv om dagen.)


Jag beställde mina artiklar via Häromi där jag hittade produkterna till bästa pris 2,5 kilo blodpulver för 179:- och 1 kg alger för 99:-

Kommentarer
Postat av: Pixie

Hur länge håller sig blodpulvret?

Tänkte om det lönar sig för mig att köpa den större burken, eller om man ska köra på enkilosförpackningen.

Har problem med pälslösa örontoppar på Nixon, mestadels på vintern, så jag tänkte testa det här nu ett tag och se om det hjälper :)



Handlerkursen, är det O'Shea som håller i den?

2010-01-19 @ 17:34:48
URL: http://valkyrias.se
Postat av: Pixie

Amen, då testar jag nog en stor burk!

Har anmält till massa viltspårprov nu så jag lär ju ha användning för det hur som :)



Aha, typiskt, jag ska ju till sthlm och gå massagekursen i helgen :/

Skulle va riktigt kul att kunna lära hunden att showa lite, nixon står som bara o hänger när jag ställer upp han :D

2010-01-19 @ 18:03:46
URL: http://valkyrias.se
Postat av: Pia

Skitbra tips det där, specielt med algern.. Plaque off ruinerar ju en, specielt med stor vovve!

Kanske skall testa blodpulvret med.. Kan ju pka till Häromi, ligger ju inte så långt borta från oss så..

2010-01-22 @ 20:20:25
URL: http://sugarwitch.blogg.se/
Postat av: Nicole

Jag ger med blodpulver. Himla bra, innehåller mycket protein, typ 95 % om jag inte har hört fel... Söta frallos du har!

2010-02-13 @ 12:48:29
URL: http://convictionsdeamon.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0