Liten uppdatering

Försöker tänka efter vad som hänt sen jag skrev sist..
 
Vi har hunnit med några få utställningar än så länge i år. Jag och Marie var i Luleå och Piteå med varsin hund i maj.
Gerda slog till och blev 2:a bästa tik från juniorklass med reserv cert och i juniorfinalen blev hon best in show 3. Inte illa pinkat av lilljäntan :) Marie ställde Rut som bor hos henne på foder hon fick VG. 
Dagen efter vann Gerda juniorklassen men det tog stopp där, Rut VG den dagen med.
 
Efter det har jag och Anneli hunnut åka till Moletai i Litauen på utställning. De anornade bla Baltisk vinnare. jag hade med mig Ursula och Albert. Albert fick Cert ena dagen och reserv Cacib en annan. Ursula fick nöja sig med klassplaceringar. det var en trevlig resa på många sätt.
 
Nästa helg åker vi till Gällivare, då har jag anmält 5 hundar. Ska bli spännande speciellt då jag inte vet något om domaren.
 
Albert blev på skärtorsdagen pappa till 3 pojkar i Varberg. Igår flyttade min parningsvalp från den kullen till norrbotten. Mer information kommer om honom på hemsidan. Han är såld med bibehållen avelsrätt till en trevlig familj i Luleå, har redan planerat in hans första valputställning då han är 4 månader :)
 
Gerdas bror Hector som köptes av en vän till mig som tyvärr blivit allergisk mot djur kommer även han säljas med bibehållen avelsrätt till en annan fin Luleå familj. Han patella och hjärtkollades samtidigt som Gerda och båda är U.A på hjärta och patella :)
 
Nu hoppas vi att värmen kommer så vi får ha lite vettig sommar så tikarna löper som de ska, så vi får åka på parningsresa och hoppas givetvis det blir valpar i höst/vinter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0